«ناصر عندليب» تصريح کرد: ارزيابي هتلها بر اساس ضوابط مورد تاييد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و ابلاغي به عامل تطبيق در رابطه با موضوعات مشخص شده و بر اساس اعلام آمادگي واحد گردشگري انجام ميشود.
اين استاد دانشگاه مدت زمان ارزيابي يک واحد اقامتي را با توجه به وسعت و درجه واحد خواند و بيان کرد: عمليات ارزيابي معمولا بين يک تا 3 روز به طول ميانجامد و پس از جمعبندي اگر واحد گردشگري داراي ضوابطي که برايش تعريف شده است باشد که نمرات لازم را دريافت ميکند و اگر مغايرتهايي وجود داشته باشد در هر دو صورت نتيجه ارزيابي در اختيار مديرعامل هتل قرار ميگيرد.
«مديرعامل تلاشگران انديشه کاراد» مغايرتهاي تطبيق استانداردهاي مراکز اقامتي را به دو شکل خواند و اظهار داشت: مغايرتها يا جنبه جزيي دارد به اين معني که با تعيين يک فرصت زماني کوتاه ميتواند آن را برطرف کرد مانند عدم استفاده از لباس فرم، که با يک تذکر و تعيين مدت زمان کوتاه حداکثر 15 روزه قابل حل است و يا جنبه عمده دارد مانند مغايرتهايي در حوزه تاسيسات و ساختمان، مثلا وجود کلوپ ورزشي در هتلهاي 4 و 5 ستاره، که نيازمند فرصت کافي است.
اين استاد دانشگاه قرار دادن گزارش نتايج ارزيابي در قالب يک گزارش مکتوب و مبسوط را به مدير هتل خيلي مهم دانست و ادامه داد: اين گزارش در واقع يک برنامه مديريتي است که ميتواند براي رشد و توسعه کار هتل استفاده شود.
«عندليب» اساس طرح تطبيق استانداردهاي مراکز اقامتي را کيفيت خواند و گفت: کيفيت يک بحث فرهنگي است که بايد افراد خودشان را براي ورود به آن آماده کنند و از لحاظ ذهني، آموزشي و سطح تحصيلات آمادگي لازم را براي قبول مفهوم آن داشته باشند.
وي يادآور شد: طبيعتا هيچ کس با کيفيت مخالف نيست و نميتواند ادعا کند که کيفيت نقشي در پيشبرد کسب و کار ندارد.
/120/ص
انتهای پیام/