اعتبار 3 ساله گواهينامه‏هاي استانداردسازي هتل‏ها

مديرعامل تلاشگران انديشه کاراد با اشاره به اين خبر به ميراث آريا(chtn) گفت: به اين ترتيب هر واحد اقامتي در طول 3 سال، 6 بار مورد بررسي مجدد قرار مي‏گيرد تا مغايرتي در تطبيق استانداردها به وجود نيامده باشد و واحدهاي گردشگري در مسير کيفيت حرکت کنند.

«ناصر عندليب» تصريح کرد: ارزيابي هتل‏ها بر اساس ضوابط مورد تاييد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و ابلاغي به عامل تطبيق در رابطه با موضوعات مشخص شده و بر اساس اعلام آمادگي واحد گردشگري انجام مي‌‏شود.

اين استاد دانشگاه مدت زمان ارزيابي يک واحد اقامتي را با توجه به وسعت و درجه واحد خواند و بيان کرد: عمليات ارزيابي معمولا بين يک تا 3 روز به طول مي‏انجامد و پس از جمع‌بندي اگر واحد گردشگري داراي ضوابطي که برايش تعريف شده است باشد که نمرات لازم را دريافت مي‏کند و اگر مغايرت‏هايي وجود داشته باشد در هر دو صورت نتيجه ارزيابي در اختيار مديرعامل هتل قرار مي‏گيرد.

«مديرعامل تلاشگران انديشه کاراد» مغايرت‌هاي تطبيق استانداردهاي مراکز اقامتي را به دو شکل خواند و اظهار داشت: مغايرت‏ها يا جنبه جزيي دارد به اين معني که با تعيين يک فرصت زماني کوتاه مي‌تواند آن را برطرف کرد مانند عدم استفاده از لباس فرم، که با يک تذکر و تعيين مدت زمان کوتاه حداکثر 15 روزه قابل حل است و يا جنبه عمده دارد مانند مغايرت‌هايي در حوزه تاسيسات و ساختمان، مثلا وجود کلوپ ورزشي در هتل‌هاي 4 و 5 ستاره، که نيازمند فرصت کافي است.

اين استاد دانشگاه قرار دادن گزارش نتايج ارزيابي در قالب يک گزارش مکتوب و مبسوط را به مدير هتل خيلي مهم دانست و ادامه داد: اين گزارش در واقع يک برنامه مديريتي است که مي‌تواند براي رشد و توسعه کار هتل استفاده شود.

«عندليب» اساس طرح تطبيق استانداردهاي مراکز اقامتي را کيفيت خواند و گفت: کيفيت يک بحث فرهنگي است که بايد افراد خودشان را براي ورود به آن آماده کنند و از لحاظ ذهني، آموزشي و سطح تحصيلات آمادگي لازم را براي قبول مفهوم آن داشته باشند.

وي يادآور شد: طبيعتا هيچ کس با کيفيت مخالف نيست و نمي‏تواند ادعا کند که کيفيت نقشي در پيشبرد کسب و کار ندارد.
/120/ص

انتهای پیام/

کد خبر 1391090736